محل تبلیغات شما

مردم ایران در همه زمینه ها واکسینه شده، درمقابل انواع ویروس ها مقاوم شده، و در برابر هر نوع تورم و گرانی هم، تاب اوریبالایی به دست آورده اند. بنده در رشته مدیریت در دانشگاه تهران تحصیل کرده، ازهمان ابتدا در جریان مسائل مدیریتی و اقتصادی: سالهای 1352 به بعد بوده ام. همیشهبرایم جالب بود که استادان حرفی می زدند، که مردم نمی فهمیدند! و مردم کای میکردند که استادان نمی توانستند تحلیل کنند. استاد اقتصاد ما وزیر اقتصاد وقت بود،استاد روابط کار دبیرکل حزب رستاخیز! سخنرانی شاه را معمولا وزیر اقتصاد می نوشت:شاه بارها ادعا کرده بود: آنقدر پول داریم که نمی دانیم چطور خرج کنیم. چون پولنفت را اصلا به ایران نمی دادند، ولی ایران می توانست کالا وارد کند. لذا مرغآمریکایی برنج آمریکایی کره! حتی سیمان پورتلند، به وفور وارد ایران می شد. تحلیلگران اقتصادی می گفتند که: ارزانی باعث خواهد شد مردم قیام نکنند. اما مردم اصلادنبال ارزانی و گرانی نبودند. حتی بعنوان بهانه از ان استفاده می کردند. مثلا گرانشدن بلیط اتوبوس، باعث خیزش مردم شد. ولی بخاطر ان نبود بلکه مردم دنبال بهانهبودند. در تمامی مدارس شیر و کره آمریکایی، شیرنی و نان سنگک رایگان داده میشد، تامردم اعتراضی نکنند. اما کسی برای شکم اعتراض نمی کرد! که با سیر شدن آن ساکت شود.در همان تظاهرات دانشجویی، همه علنا می گفتند ما باید بوفه را گران کنیم، تا بهبهانه گرانی دانشجویان تظاهرات نمایند. حتی یکبار مسئول بوفه دانشجویان از منپرسید: ما که گران نکردیم، شما چرا اعتراض می کنید؟ گفتیم هدف اعتراض است، ارزانییا گرانی بهانه است. در چنین شرایطی استادان درست برعکس فکر می کردند! مثلا بنیصدر گفته بود: اگر مردم هم قیام نمی کردند! گرانی کمر رژیم شاهی را می شکست. یعنیوضعیت گرانی را این قدر اسفبار تحلیل می کردند. در حالیکه مردم اصلا توجهینداشتند. تلویزیون ملی انقدر ن می رقصاند، تا یک نفر یخچال بخرد. همهدختران و پسران آن موقع، با یکدست رختخواب و چراغ والور، ازدواج می کردند. موقعازدواج هم با گلریزان خرج عروسی را تامین می کردند، که اینها برای تحلیل گراناقتصادی قابل درک نبود. حتی وقتی از هویدا پرسیدند: توچرا فقط می گفتی خودکار را13سال باقیمت ثابت نگهداشتیم؟ گفت چون خودکار مشتری نداشت. کتابهای بازرگانی وتحلیل های استادان، همگی از گرانی بود. اعتراضات توفیق و دیگر مجلات فکاهی، برایگرانی بود. ولی مردم با گرانی کاری نداشتند. هر روز پولی گیرشان می امد، یک سیرگوشت گرفته و آبگوشت می خوردند. سالی یکبار هم پلو یا همان چلومی خوردند. اینتحلیل اشتباه همیشه وجود دارد. نویسندگان و رسانه داران، از گرانی صحبت می کنند وآنقدر ان را داغ می کنند، که خودشان سرسام می گیرند. ولی مردم کار خودشان را میکنند! اگر پراید گرانتر شد بیشتر می خرند! و این برای تحلیل گر اقتصادی قابل فهمنیست. سوال اینجاست چرا تحلیلگران اقتصادی که این را می بینند، و حداقل 60سال استکه تجربه می کنند، ولی قبول ندارند؟ شاید گفته شود خودشان نمی خواهند بفهمند. یاآن را درک نمی کنند. ولی همه اینها فقط بلوف رسانه ای است. مردم گول این بلوف هارا نمی خورند، ولی روشنفکران می پذیرند! چرا چون به این شکل مغز انها را تنظیمکرده اند. اقتصاد دان ما می گوید: در آلمان اگر شیر گران شود، هیچکس نمی خرد تادوباره ارزان شود! پس در ایران هم باید این کار شود. و چون نمی شود، پس نباید انرا تحلیل کرد. ولی مردم این را کمونیستی می دانند! قیمت آزاد یا بازار آزاد شعارغرب است، ولی عملکرد آن ثبات قیمت یعنی کمونیستی است.

Media resilience

The people of Iran have been vaccinated in all areas, have become resistantto all kinds of viruses, and have achieved high resilience against any kind ofinflation and high prices. I studied management at the University of Tehran,and from the very beginning I have been aware of managerial and economicissues: 1352 onwards. It was always interesting to me that the professors weresaying things that people did not understand! And people were complaining thatthe professors could not analyze. Our professor of economics was the thenMinister of Economy, the professor of labor relations of the Secretary Generalof the Resurrection Party! The Shah's speech was usually written by theMinister of Economy: The Shah had repeatedly claimed: We have so much money thatwe do not know how to spend it. Because they did not give oil money to Iran atall, but Iran could import goods. So American chicken American butter! EvenPortland cement was imported in abundance to Iran. Economic analysts said thatcheapness would prevent people from revolting. But people were not looking forcheap and expensive at all. They even used it as an excuse. For example, theincrease in bus tickets caused people to rise up. But it was not because ofthat, but people were looking for excuses. In all American milk and butterschools, Sangak sweets and bread were given for free, so that people would notprotest. But no one objected to the belly! To be silent when it is full. At thesame student demonstrations, everyone openly said that we should increase theprice of the buffet, so that they could protest under the pretext of the highprices of the students. The student buffet manager even asked me once: We arenot expensive, why are you protesting? We said that the purpose is to protest,cheap or expensive is an excuse. In such a situation, the masters thought theexact opposite! For example, Bani Sadr had said: If the people did not rise up!Expensiveness broke the back of the imperial regime. That is, they analyzed thesituation of inflation so miserably. While people did not pay attention at all.National television dances so many naked women that one person buys arefrigerator. All the girls and boys at that time were married with the samebed and Valver lamp. At the time of their marriage to Golrizan, they also paidfor the wedding, which was incomprehensible to economic analysts. Even whenthey asked Hoveida: Why did you just say that we kept the automatic at aconstant price for 13 years? He said because he did not have a customer.Business books and professors' analyzes were all expensive. Tawfiq protests andother humorous magazines were expensive. But people had nothing to do withexpensiveness. Every day they got paid, they ate a clove of garlic and atebroth. Once a year, they ate pilaf or the same chalumi. This erroneous analysisis always there. Writers and media people talk about expensiveness and make itso hot that they themselves get shocked. But people do their job! If Pridebecomes more expensive, they will buy more! And this is incomprehensible to theeconomic analyst. The question is, why do economic analysts who see this, andhave experienced it for at least 60 years, but do not agree? It may be saidthat they do not want to understand. Or do not understand it. But all this isjust a media bluff. People are not fooled by these bluffs, but intellectualsaccept them! Why because they have regulated their brains in this way. Oureconomist says: In Germany, if milk becomes more expensive, no one will buy ituntil it becomes cheaper again! So this should be done in Iran as well. Andsince it is not possible, then it should not be analyzed. But people considerthis a communist! Free price or free market is the slogan of the West, but itsfunction is price stability, that is, communism.

مرونة وسائل الإعلام

لقد تم تطعیم الشعبالإیرانی فی جمیع المجالات ، وأصبح مقاومًا لجمیع أنواع الفیروسات ، وحقق مرونة عالیةضد أی نوع من التضخم وارتفاع الأسعار. درست الإدارة فی جامعة طهران ، ومنذ البدایةكنت على درایة بالقضایا الإداریة والاقتصادیة: من عام 1973 فصاعدًا. كان من المثیرللاهتمام دائمًا أن یقول الأساتذة أشیاء لا یفهمها الناس! وكان الناس یشكون من عدمقدرة الأساتذة على التحلیل. استاذنا للاقتصاد كان وزیرا للاقتصاد فی ذلك الوقت. استاذعلاقات العمل كان امینا عاما لحزب البعث! عادة ما یكتب خطاب الشاه من قبل وزیر الاقتصاد:لقد ادعى الشاه مرارًا وتكرارًا: لدینا الكثیر من الأموال التی لا نعرف كیف ننفقها.لأنهم لم یقدموا أموال النفط لإیران على الإطلاق ، لكن إیران تستطیع استیراد البضائع.أرز أمریكی دجاج أمریكی! حتى الأسمنت البورتلاندی تم استیراده بكثرة إلى إیران. قالمحللون اقتصادیون إن الرخص یمنع الناس من التمرد. لكن الناس لم تكن تبحث عن رخیصة ومكلفةعلى الإطلاق. حتى أنهم استخدموها كذریعة. على سبیل المثال ، أدت ایادة فی أسعار تذاكرالحافلات إلى ارتفاع أسعار التذاكر. لكن لم یكن ذلك بسبب ذلك ، لكن الناس كانوا یبحثونعن أعذار. فی جمیع مدارس اللبن وابدة الأمریكیة ، تم تقدیم حلویات وخبز سنجاك مجانًا، حتى لا یحتج الناس. لكن لم یعترض أحد على البطن! أن یصمت عندما یمتلئ. وفی نفس المظاهراتالطلابیة قال الجمیع بصراحة إنه یجب زیادة سعر البوفیه حتى یتمكنوا من الاحتجاج بحجةارتفاع أسعار الطلاب. حتى أن رئیس بوفیه الطلاب سألنی مرة واحدة: لسنا باهظین ، لماذاتحتج؟ قلنا أن الغرض من الاحتجاج رخیص أو مكلف عذر. فی مثل هذه الحالة ، اعتقد السادةالعكس تمامًا! فمثلاً قال بنی صدر: لو لم ینتفض الشعب! حطم الغلاء ظهر النظام الإمبراطوری.أی أنهم حللوا حالة التضخم بشكل بائس. بینما لم ینتبه الناس على الإطلاق. یرقص التلفزیونالوطنی الكثیر من النساء العاریات لدرجة أن شخصًا واحدًا یشتری ثلاجة. جمیع الفتیاتوالفتیان فی ذلك الوقت كانوا متزوجین بنفس السریر ومصباحValver. فی وقت زواجهما ، دفعوا أیضًا تكالیف حفل افاف مع Golrizan ،وهو أمر غیر مفهوم للمحللین الاقتصادیین. حتى عندما سألوا هویدا: لماذا قلت للتو أنناأبقینا الأوتوماتیكی بسعر ثابت لمدة 13 عامًا؟ قال لأنه لیس لدیه زبون. كانت كتب الأعمالوتحلیلات الأساتذة باهظة الثمن. كانت احتجاجات توفیق والمجلات الدعابة الأخرى باهظةالثمن. لكن الناس لا علاقة لهم بالمبالغة. كل یوم یتقاضون رواتبهم ، یأكلون فص ثومویأكلون مرقًا. مرة فی السنة ، كانوا یأكلون بیلاف أو نفس الشالومی. هذا التحلیل الخاطئموجود دائمًا. یتحدث الكتاب والإعلامیون عن الغلاء ویجعلون الأمر مثیرًا لدرجة أنهمیصابون بالصدمة. لكن الناس یقومون بعملهم! إذا أصبح الكبریاء أكثر تكلفة ، فسوف یشترونالمزید! وهذا غیر مفهوم للمحلل الاقتصادی. والسؤال هو لماذا یرى المحللون الاقتصادیونذلك ، وقد جربوه لمدة 60 عامًا على الأقل ، لكنهم لا یقبلونه؟ قد یقال إنهم لا یریدونأن یفهموا. أو لا تفهمها. لكن كل هذا مجرد خدعة إعلامیة. لا ینخدع الناس بهذه الخدع، بل یتقبلها المثقفون! لماذا لأنهم نظموا أدمغتهم بهذه الطریقة. یقول خبیرنا الاقتصادی:فی ألمانیا ، إذا أصبح الحلیب أكثر تكلفة ، فلن یشتریه أحد حتى یصبح أرخص مرة أخرى!لذلك یجب أن یتم ذلك فی إیران أیضًا. وبما أن ذلك غیر ممكن ، فلا ینبغی تحلیله. لكنالناس یعتبرون هذا شیوعیًا! السعر الحر أو السوق الحرة هو شعار الغرب ، لكن وظیفتههی استقرار الأسعار ، أی الشیوعیة.

Medya esnekliği

İran halkı her alanda aşılanmış, her türlü virüse karşı dirençli halegelmiş, her türlü enflasyona ve yüksek fiyatlara karşı yüksek direnç eldeetmiştir. Tahran Üniversitesi'nde yönetim okudum ve en başından beri yönetimselve ekonomik sorunların farkındayım: 1352'den itibaren. Profesörlerin insanlarınanlamadıkları şeyler söylemeleri benim için her zaman ilginçti! Ve insanlarprofesörlerin analiz edemediğinden şikayet ediyordu. İktisat profesörümüz odönemde Ekonomi Bakanı, çalışma ilişkileri profesörü ise Diriliş Partisi genelsekreteriydi! Şah'ın konuşması genellikle Ekonomi Bakanı tarafındanyazılmıştır: Şah defalarca şunu iddia etmişti: O kadar çok paramız var ki nasılharcayacağımızı bilmiyoruz. Çünkü İran'a hiç petrol parası vermediler ama İranmal ithal edebiliyordu. Yani Amerikan tavuk Amerikan tereyağı! Portlandçimentosu bile İran'a bol miktarda ithal edildi. Ekonomi analistleri, ucuzluğuninsanları isyan etmekten alıkoyacağını söyledi. Ancak insanlar ucuz ve pahalıaramıyorlardı. Hatta bahane olarak kullandılar. Örneğin otobüs biletlerininfiyatının artması insanların ayağa kalkmasına neden oldu. Ama bunun sebebideğildi, insanlar mazeret arıyorlardı. Tüm Amerikan süt ve tereyağıokullarında, insanların protesto etmemesi için Sangak'a tatlılar ve ekmekücretsiz verildi. Ama göbeğe kimse itiraz etmedi! Dolu olduğunda sessiz olmak.Aynı öğrenci gösterilerinde herkes, öğrencilerin yüksek fiyatları bahanesiyleprotesto edebilmeleri için büfenin fiyatını artırmamız gerektiğini açıkçasöyledi. Öğrenci büfesinin başı bir keresinde bana sordu: Pahalı değiliz, nedenprotesto ediyorsunuz? Amacın protesto etmek olduğunu, ucuz ya da pahalıolduğunu söylemiştik. Böyle bir durumda, ustalar tam tersini düşündü! ÖrneğinBani Sadr şöyle demişti: Halk ayağa kalkmasaydı! Pahalılık, emperyal rejiminsırtını kırdı. Yani enflasyon durumunu çok sefil bir şekilde analiz ettiler.İnsanlar hiç dikkat etmezken. Ulusal televizyon o kadar çok çıplak kadın dansediyor ki bir kişi buzdolabı satın alıyor. O zamanki tüm kızlar ve erkekleraynı yatak ve Valver lambasıyla evlendi. Evlendikleri sırada, ekonomianalistlerinin anlayamayacağı bir şey olan Golrizan'la düğünün parasını daödediler. Hoveida'ya sorduklarında bile: Neden otomatiği 13 yıl boyunca sabitbir fiyatta tuttuğumuzu söylediniz? Müşterisi olmadığı için dedi. İş kitaplarıve profesörlerin analizlerinin hepsi pahalıydı. Tawfiq ve diğer mizahdergilerinin protestoları pahalıydı. Ancak insanların pahalılıkla hiçbir ilgisiyoktu. Her gün para kazandılar, bir diş sarımsak ve et suyu yediler. Yılda birkez pilav veya aynı chalumi yiyorlardı. Bu hatalı analiz her zaman oradadır.Yazarlar ve medya insanları pahalılık hakkında konuşuyorlar ve bunu o kadarsıcak yapıyorlar ki kendileri de şok oluyor. Ama insanlar işlerini yapıyor! Gururdaha pahalı hale gelirse, daha fazla satın alacaklar! Ve bu, ekonomi analistiiçin anlaşılmaz. Soru şu ki, bunu gören ve en az 60 yıldır deneyimleyen amakabul etmeyen ekonomi analistleri neden? Anlamak istemedikleri söylenebilir. Yada anlamıyorum. Ama tüm bunlar sadece bir medya blöfü. İnsanlar bu blöflerealdanmıyor ama entelektüeller onları kabul ediyor! Neden beyinlerini bu şekildedüzenledikleri için. Ekonomistimiz şöyle diyor: Almanya'da süt daha pahalı halegelirse, tekrar ucuz olana kadar kimse onu satın almayacak! Yani bu İran'da dayapılmalı. Ve bu mümkün olmadığı için analiz edilmemelidir. Ama insanlar bunukomünist olarak görüyor! Serbest fiyat ya da serbest piyasa Batı'nınsloganıdır, ancak işlevi fiyat istikrarı, yani komünizmdir.

دموکراسی جهانی سلاله السادات

تغییر رفتار آمریکا

هرکسی ترکیه را سرجایش بنشاند کدخداست.

the ,، ,of ,and ,ve ,not ,of the ,می کردند ,but people ,did not ,لكن الناس

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

credlestelib اسلام دین جاودانگی رسانه بهنام بانی آموزشی - سرگرمی- جالب مقاله ای دانشگاه های برتر دانلودکده برفی عمومی(مذهبی وعلمی و..) Poker_FIC پیمان حاضر enrababwebn