محل تبلیغات شما

استادان بزرگی مثل ایت الله محمد باقر صدر، ایتالله بهشتی و مطهری و علامه جعفری و طباطبایی، مطالعه ای بین ادیان الهی و مکاتبضد الهی کرده، نظر هایی ابراز نموده اند. پیروان و شاگردان سعی کردند: این کارانها را تطبیق دانش و علوم اسلامی با علوم روز نام گذاری کنند. در حالیکه این طورنیست و شان آنها، اجل از این عمل است. دانش الهی با دانش ضد الهی، قابل جمع یامقایسه نیست. مثل این است که بگوئیم علی و معاویه! البته از نظر خیلی ها، علی عبرتری هایی به معاویه دارد. اما شان علی این نیست که: با همچو جرثومه فسادی مقایسه،یا همسنگ شود. امام علی ع خود می فرماید: الدهر انزلنی! ثم انزلنی حتی یقولون علیو معاویه. یعنی توهین به شان خود می داند که: با معاویه برابر یا مقایسه شود. علیع باید با انبیا و اولیا مقایسه شود، مقایسه با شیطان و شیطان صفتان، قیاس معالفارق است. برای روشن موضوع باید بدانیم که: اندیشه و ضد اندیشه قابل جمع نیست.زیرا در تناقض هشت وحدت شرط است. و جمع بین متناقضین محال است: مثل شب و روز، نورو تاریکی. اما اگر یکی از این شرایط کم باشد، به شکل تضایف یا تضاد قابل بحث است.مثلا اگر وحدت زمان در تضاد شب و روز شرط نباشد، توالی به حساب آمده و شب بعد ازروز، و روز بعد از شب می آید، که طبیعت چنین است. در نور وتاریکی وحدت مکان نباشد،یک جا نور و جای دیگری تاریکی، قابل بحث است یا: پدر و فرزندی که آن را تضایف هممی گویند. حال باید دید که خدا و شیطان نقیض هم هستند یا متضاد؟ و اندیشه خدایی بااندیشه شیطانی، قابل مقایسه هستند یا خیر. چه رسد به اینکه بخواهیم آنها را تطبیقبدهیم! البته آموزش تطبیقی داریم! مثلا چند کشور اموزش های خود را، با هم تطبیق میدهند تا نقاط اشتراک و افتراق آنها معلوم شود. طبیعتا این کار برای طرفین است،یعنی کمبود هریک با دیگری برطرف شود. اما در اندیشه یا مکتب الهی، می توان از ازاندیشه شیطانی یا ضد خدایی، وام گرفت؟ این توهین به خداوند نیست؟ که بگوییم درقران یا کتاب های آسمانی، چیزی را از ما پنهان کرده! که باید از شیطان بپرسیم؟ امایک راه باقی است، و آن اینکه پالایش اندیشه کنیم. یعنی هدف این است که: سیستم فکریغیر خدایی، ضعف هایش آشکار شود، و کنار برود. پس منظور علمای اعلام و متفکراناسلامی این بوده که: ثابت کنند که (الاسلام یعلوا و لایعلی علیه) اسلام در هرزمینه حرف دارد.(کلمه الله هی العلیا). که از همه حرف ها و نظریه ها بالاتر است.لذا علامه امینی در میان کتب اهل سنت غور می کند، به یک دلیل: ثابت کند که همهحرفهای انان اشتباه است، و اگر صحیح هم باشد، از امامان شیعه گرفته اند. بنابر ایناز متون اهل سنت دلیل بر: اثبات نظریه اسلامی و شیعی میاورد. نظریه شیعه این استکه: ولایت یعنی حکومت و ت. ولی اهل سنت می گویند: ولایت یعنی دوستی! انحراف ازحق ولو یک ذره هم باشد، باطل محسوب می شود. لذا علامه طباطبایی در اصول فلسفه وروش رئالیسم، به دنبال اثبات انحراف حداقلی برای مکاتب دیگر است. از ماتریالیسم تاپویزیتیویسم، همه می گویند: فقط هر انچه دیدنی است، علم است. ممکن است شنیدن (یا حواسپنجگانه) را هم اضافه کنند، ولی باز هم انحراف است. حتی اگر متافیزیک، حس گرما وسرما و شادی و غم و غیره را هم به ابزار شناخت اضافه کنند، باز هم شیطانی وانحرافی است. زیرا سعی همه آنها این است که: وحی را از حیطه علم خارج کنند. یعنیهرچه وسعت ابزار شناخت بیشتر شود، تا آن ابزار اصلی فراموش شود، این عقاید شیطانیاست. بنابر این تطبیق مطلق معنایی ندارد. بلکه تطبیق با قبول وحی مصداق پیدا میکند.

Matching knowledge or knowledge of marching?

Great masters such as Ayatollah Mohammad Baqir Sadr, Ayatollah Beheshti andMotahhari and Allameh Jafari and Tabatabai have studied the divine religionsand anti-divine schools and expressed their views. Followers and studentstried: to call them the application of Islamic knowledge and sciences withmodern sciences. While this is not the case and their dignity is the deadlinefor this action. Divine knowledge cannot be combined or compared withanti-divine knowledge. It is like saying Ali and Mu'awiyah! Of course,according to many, Ali has advantages over Mu'awiyah. But Sean Ali is not: tobe compared, or equated with such a germ of corruption. Imam Ali (AS) himselfsays: even says Ali and Mu'awiyah. That is, insulting oneself knows that: it isequal to or compared to Mu'awiyah Ali's should be compared to the prophets andsaints, the comparison with the devil and the devil of your attribute is ananalogy with the difference. To clarify the issue, we must know that: thoughtand anti-thought cannot be combined. Because in contradiction, eight unity is acondition. And it is impossible to combine contradictions: like night and day,light and darkness. But if one of these conditions is low, it can be discussedin the form of addition or contrast. For example, if the unity of time is not acondition in the contradiction of night and day, it is considered a sequenceand night comes day after day, and day after night, which is the nature. Thereis no unity of place in light and darkness, one place is light and the otherplace is darkness, it is debatable or: father and son, which is also calleddoubling. Now it must be seen that God and Satan are also contradictory orcontradictory? And are divine thoughts comparable to evil thoughts or not? Howabout we want to adapt them! Of course we have comparative training! Forexample, several countries adapt their training to identify commonalities anddifferences. Naturally, this is for the parties, that is, to address theshortcomings of each with the other. But in divine thought or school, can oneborrow from satanic or anti-divine thought? Isn't this an insult to God? To saythat he has hidden something from us in the Qur'an or the heavenly books! Thatwe should ask the devil? But there is one way, and that is to refine thethought. That is, the goal is: to expose the weakness of the atheistic systemof thought, and to step aside. Therefore, the meaning of Islamic scholars and thinkerswas to: prove that Islam has a say in every field. Which is higher than allwords and theories. Therefore, Allameh Amini meditates among the books of theSunnis, for one reason: to prove that all their statements are wrong, and if itis true, they have taken it from the Shiite Imams. Therefore, from the Sunnitexts, he brings proof: proof of Islamic and Shiite theory. The Shiite theoryis that: Wilayah means government and politics. But the Sunnis say: Wilayahmeans friendship! Deviation from the right, even if it is a particle, isconsidered void. Therefore, Allameh Tabatabai in the principles of philosophyand the method of realism seeks to prove a minimal deviation for other schools.From materialism to positivism, everyone says: all that is visible is science.They may add hearing (or the five senses), but it is still a diversion. Even ifthey add metaphysics, the feeling of heat and cold and joy and sorrow, etc. tothe means of cognition, it is still evil and deviant. Because all of them aretrying to: take revelation out of the realm of science. That is, the greaterthe breadth of the tools of cognition, the more the original tools areforgotten, these are evil ideas. Therefore, absolute adaptation does not makesense. Rather, it applies to the acceptance of revelation.

مطابقة المعرفة أوالمعرفة المطابقه؟

لقد درس أساتذة عظماءمثل آیة الله محمد باقر صدر وآیة الله بهشتی ومطهری والعلامة جعفری وطبطبائی الأدیانالسماویة والمدارس المناهضة للإله وعبروا عن آرائهم. حاول المتابعون والطلاب: أن یطلقواعلیهم تطبیق المعارف والعلوم الإسلامیة بالعلوم الحدیثة. فی حین أن هذا لیس هو الحالوكرامتهم هی الموعد النهائی لهذا العمل. لا یمكن الجمع بین المعرفة الإلهیة أو مقارنتهابالمعرفة المضادة للإله. مثل قول علی ومعاویة! بالطبع ، وفقًا للكثیرین ، یتمتع علیبمزایا على معاویة. لكن شون علی لیس كذلك: یجب مقارنته أو مساواته بمثل هذه الجرثومةمن الفساد. یقول الإمام علی (ع) نفسه: الدهر أنزالنی! ثم انزلنی حتى یقول علی ومعاویة.أی: أن سب الذات مع العلم: أن تكون مساویة لمعاویة أو مقارنتها. یجب مقارنة علی بالأنبیاءوالقدیسین ، والمقارنة مع الشیطان والشیطان من صفتك تشبیه بالفرق. لتوضیح الموضوع ،یجب أن نعرف أن: الفكر والمناهضة للفكر لا یمكن الجمع بینهما. لأنه فی تناقض ، فإنثمانیة وحدة هی شرط. ومن المستحیل الجمع بین التناقضات: مثل اللیل والنهار والنور والظلام.ولكن إذا كان أحد هذه الشروط منخفضًا ، فیمكن مناقشته فی شكل ضرب أو تناقض. فمثلاًإذا كانت وحدة الوقت لیست شرطًا فی تناقض اللیل والنهار ، فإنها تعتبر تسلسلًا ، ویأتیاللیل یومًا بعد یوم ، ونهارًا بعد لیل ، وهی الطبیعة. لا توجد وحدة مكان فی النوروالظلام ، مكان واحد فیه نور والآخر ظلام ، إنه قابل للنقاش أو: الأب والابن ، وهوما یسمى أیضًا بالمضاعفة. الآن علینا أن نرى ما إذا كان الله والشیطان متناقضان أممتناقضان؟ وهل الأفكار الإلهیة تقارن بالأفكار الشریرة أم لا؟ ماذا عن نرید تكییفها!بالطبع لدینا تدریب مقارن! على سبیل المثال ، تكیف العدید من البلدان تدریبها لتحدیدالقواسم المشتركة والاختلافات. وبطبیعة الحال ، هذا للأطراف ، أی معالجة أوجه القصورفی كل منهما مع الآخر. ولكن فی الفكر أو المدرسة الإلهیة ، هل یمكن للمرء أن یستعیرمن الفكر الشیطانی أو المضاد للإله؟ ألیست هذه إهانة لله؟ لقول أنه أخفى علینا شیئاًفی القرآن أو فی الكتب السماویة! أن نسأل الشیطان؟ ولكن هناك طریقة واحدة ، وهی صقلالفكر. أی أن الهدف هو: كشف ضعف نظام الفكر الإلحادی والتنحی جانباً. لذلك كان معنىعلماء الإسلام والمفكرین: إثبات أن للإسلام قول فی كل مجال. وهو أعلى من كل الكلماتوالنظریات. لذلك یتأمل العلامة أمینی فی كتب أهل السنة لسبب واحد: أن یثبتوا أن أقوالهمكلها خاطئة ، وإذا كانت صحیحة فقد أخذوها من أئمة الشیعة. لذلك یقدم من النصوص السنیةالدلیل: الدلیل على النظریة الإسلامیة والشیعیة. تقول النظریة الشیعیة أن: الولایةتعنی الحكومة والة. لكن أهل السنة یقولون: الولایة تعنی الصداقة! الانحراف عن الحق، ولو كان جسیمًا ، یعتبر باطلاً. لذلك ، تسعى علامة طباطبائی فی مبادئ الفلسفة ومنهجالواقعیة إلى إثبات الحد الأدنى من الانحراف للمدارس الأخرى. من المادیة إلى الوضعیة، یقول الجمیع: كل ما هو مرئی هو العلم. قد یضیفون السمع (أو الحواس الخمس) ، لكنهلا یزال تشتیتًا. حتى لو أضافوا المیتافیزیقیا والشعور بالحرارة والبرودة والفرح والحزن، إلخ إلى وسائل الإدراك ، فإنها لا تزال شریرة ومنحرفة. لأنهم جمیعًا یحاولون: إخراجالوحی من عالم العلم. أی أنه كلما زاد اتساع وسائل الإدراك ، زاد نسیان الأداة الأصلیة، وكلما زاد شؤ هذه الأفكار. لذلك ، فإن التكیف المطلق لا معنى له. بل على قبول الوحی.

Eşleşen bilgi mi yoksa bilgisi mi eşleştirme?

Ayetullah Muhammed Ba Sadr, Ayetullah Beheshti ve Mutahari ve AllamehJafari ve Tabatabai gibi büyük ustalar, ilahi dinleri ve ilahi olmayan okullarıincelediler ve görüşlerini ifade ettiler. Takipçiler ve öğrenciler denediler:onlara İslami bilgi ve bilimlerin modern bilimlerle uygulanması demeye. Durumböyle olmasa da ve haysiyetleri bu eylem için son tarih. İlahi bilgi, ilahiolmayan bilgi ile birleştirilemez veya karşılaştırılamaz. Ali ve Mu'awiyahdemek gibi! Elbette birçok kişiye göre Ali'nin Muaviye'ye göre avantajları var.Ancak Sean Ali, böyle bir yolsuzluk tohumuyla kıyaslanacak veya eşitlenecek birşey değil. İmam Ali (a.s.) kendisi diyor ki: Al-Dahr Anzalni! Sonra Anzalni,Ali ve Mu'awiyah bile diyor. Yani, kendine hakaret etmek şunu bilir: Muaviye'yeeşit veya kıyaslanmalıdır. Ali'nin peygamberlerle ve azizlerle karşılaştırılmasıgere, şeytan ve şeytanla karşılaştırma sizin aradaki benzetmenizdir. Konuyuaçıklığa kavuşturmak için şunu bilmeliyiz: düşünce ve anti-düşüncebirleştirilemez. Çünkü çelişki içinde sekiz birlik bir şarttır. Ve çelişkileribirleştirmek imkansızdır: gece ve gündüz, ışık ve karanlık gibi. Ancak bukoşullardan biri düşükse, ekleme veya kontrast şeklinde tartışılabilir.Örneğin, zamanın birliği gece ile gündüzün çelişkisinde bir koşul değilse, birdizi olarak kabul edilir ve gece gündüz, gece de tabiattır. Aydınlık vekaranlıkta yer birliği yoktur, bir yer aydınlıktır, diğer yer karanlıktır,tartışılır veya: baba oğul, aynı zamanda dublaj da denilir. Şimdi Tanrı veŞeytan'ın da çelişkili mi yoksa çelişkili mi olduğunu görmeliyiz? Ve ilahidüşünceler kötü düşüncelerle karşılaştırılabilir mi, değil mi? Onlarıuyarlamaya ne dersiniz! Elbette karşılaştırmalı eğitimimiz var! Örneğin, birkaçülke eğitimlerini ortak yönleri ve farklılıkları belirlemek için uyarlar. Doğalolarak bu taraflar için yani birbirinin eksikliklerini gidermek içindir. Fakatilahi düşüncede veya okulda şeytani veya ilahi karşıtı düşünceden ödünçalınabilir mi? Bu Tanrı'ya bir hakaret değil mi? Kuran'da veya ilahi kitaplardabizden bir şey sakladığını söylemek! Şeytana sormamız gerektiğini mi? Ama biryol var, o da düşünceyi iyileştirmektir. Yani amaç, ateist düşünce sistemininzayıflığını ortaya çıkarmak ve bir kenara çekilmektir. Bu nedenle İslamalimlerinin ve düşünürlerinin niyeti: İslam'ın (Al-İslam Ya'lwa ve La'aliAlayh) her alanda söz sahibi olduğunu kanıtlamaktı. Bu, tüm kelime veteorilerden daha yüksek. Bu nedenle Allameh Amini, Sünnilerin kitaplarıarasında tek bir nedenle derin derin düşünür: tüm ifadelerinin yanlış olduğunukanıtlamak ve doğruysa bunu Şii İmamlardan almışlardır. Bu nedenle, Sünnimetinlerinden kanıt getiriyor: İslami ve Şii teorisinin kanıtı. Şii teorisişudur: Wilayah, hükümet ve siyaset demektir. Ama Sünniler diyor ki: Wilayahdostluk demektir! Sağdan sapma, bir parçacık bile olsa, geçersiz kabul edilir. Bunedenle, felsefe ilkelerinde ve gerçekçilik yönteminde Allameh Tabatabai, diğerokullar için minimum bir sapmayı kanıtlamaya çalışmaktadır. Materyalizmdenpozitivizme herkes diyor ki: Görünen tek şey bilim. İşitme (veya beş duyuyu)ekleyebilirler, ancak bu yine de bir saptırmadır. Bilişsel araçlara metafizik,sıcak ve soğuk hissi, neşe ve keder vb. Ekleseler bile, bu yine de kötü vesapkın. Çünkü hepsi bilim aleminden vahiy çıkarmaya çalışıyor. Yani, bilişaraçlarının genişliği ne kadar büyükse, orijinal araç ne kadar çok unutulursa,bu filer o kadar kötüdür. Bu nedenle, mutlak uyum mantıklı değildir. Dahaziyade, vahyin kabulü için geçerlidir.

دموکراسی جهانی سلاله السادات

تغییر رفتار آمریکا

هرکسی ترکیه را سرجایش بنشاند کدخداست.

the ,and ,is ,ve ,، ,of ,it is ,mu awiyah ,that is ,bu nedenle ,است که

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

lمسجد صاحب الزمان(عج) تازه آباد جنگاه شهرستان سیاهكل . توپ پر NFL Jerseys Denver Broncos Cheap Wholesale, Welcome New & Old Customers to Buy. وبلاگ مسجد امام حسین(ع) روستای كیاگهان و دادقانسرا از توابع بخش کومله شهرستان لنگرود وبلاگ رسمی نیمار در ایران ... کمیته پژوهشی آموزش و پرورش بندر انزلی James's blog وبلاگ نمایندگی آزادی